Skip to content

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN – TINTLUX 

Artikel 1 – Algemeen 

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

– Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden; 

– Cliënt: de wederpartij van Tintlux; 

– Tintlux: Tintlux, gevestigd aan de Industrieweg 18h, 3144 CH Maassluis, ingeschreven in het handelsregister onder nummer [KvK-nummer invullen]; 

– Prijs: het door Tintlux gehanteerde tarief voor diensten die zij in opdracht van de cliënt uitvoert, waaronder onder meer: ramen tinten, chameleon tint, ontchromen, auto wrappen, koplampen en achterlichten tinten, striping & decals, polijsten, ramen blinderen, glascoating, dot matrix zonwering en remklauwen spuiten. 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Tintlux aan cliënten, op alle overeenkomsten tussen Tintlux en cliënten, en op alle daaruit voortvloeiende rechtsverhoudingen. Tevens zijn deze voorwaarden van toepassing op werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd in opdracht van Tintlux. 

Indien enige bepaling uit deze voorwaarden nietig is of wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De nietige of vernietigde bepaling zal worden vervangen door een bepaling die de strekking van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert. 

Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de cliënt wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. 

Artikel 2 – Totstandkoming van de overeenkomst 

2.1 Alle offertes en prijsopgaven van Tintlux zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding is vermeld. 

2.2 Een overeenkomst komt tot stand zodra Tintlux deze schriftelijk, per e-mail of mondeling bevestigt, of wanneer zij feitelijk is begonnen met de uitvoering van de werkzaamheden. 

2.3 Als bewijs van de overeenkomst kan Tintlux haar eigen administratie hanteren, tenzij de cliënt tegenbewijs levert. 

Artikel 3 – Prijzen 

3.1 Alle prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. 

3.2 De prijzen zijn gebaseerd op uitvoering van de werkzaamheden in de werkplaats van Tintlux te Maassluis, of – indien overeengekomen – op locatie. 

3.3 Eventuele extra kosten, zoals montage-, aflever- of transportkosten, zijn niet inbegrepen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. 

Artikel 4 – Uitvoering en termijnen 

4.1 Op verzoek van de cliënt verstrekt Tintlux een prijsindicatie en een verwachte uitvoeringsdatum. 4.2 Tintlux zal de werkzaamheden binnen een redelijke termijn uitvoeren, tenzij anders overeengekomen. 4.3 Vermelde termijnen zijn indicatief; overschrijding ervan leidt niet automatisch tot aansprakelijkheid van Tintlux. 

Artikel 5 – Betaling 

5.1 Betaling dient direct na uitvoering van de werkzaamheden plaats te vinden, contant of per overboeking. 5.2 Indien betaling uitblijft, is Tintlux gerechtigd een incassoprocedure te starten. 

5.3 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten zijn voor rekening van de cliënt, binnen de wettelijke kaders. 5.4 Tintlux behoudt zich het recht voor om een retentierecht toe te passen op voertuigen totdat volledige betaling is voldaan. 

Artikel 6 – Aflevering en risico 

6.1 Aflevering van voertuigen of onderdelen vindt plaats bij Tintlux, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. 6.2 Zaken die aan Tintlux zijn toevertrouwd, blijven te allen tijde voor risico van de cliënt. 

6.3 De cliënt is zelf verantwoordelijk voor een passende verzekering van het voertuig, ook gedurende de periode dat het

bij Tintlux aanwezig is. 

Artikel 7 – Eigendomsvoorbehoud 

Zolang de volledige betaling niet is voldaan, blijven alle door Tintlux geleverde zaken en uitgevoerde diensten eigendom van Tintlux. Indien de cliënt in gebreke blijft, is Tintlux gerechtigd deze zaken terug te nemen. 

Artikel 8 – Overmacht 

Tintlux is niet gehouden haar verplichtingen na te komen indien zij daartoe wordt verhinderd door overmacht. Onder overmacht wordt verstaan: omstandigheden waarop Tintlux geen invloed heeft, zoals overheidsmaatregelen, verkeersproblemen, ziekte van personeel, stroomstoringen of leveringsproblemen. 

Artikel 9 – Garantie 

9.1 Tintlux biedt geen garantie op bestaande schade of krassen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. 

9.2 Eventuele garantie op materialen of folies is beperkt tot de garantie van de betreffende fabrikant of leverancier. 9.3 Indien de cliënt na uitvoering wijzigingen aanbrengt aan het voertuig, vervalt de garantie. 

Artikel 10 – Aansprakelijkheid 

10.1 Tintlux is niet aansprakelijk voor: 

– Krassen die aanwezig waren vóór of ontstaan zijn ná uitvoering van de werkzaamheden; 

– Schade of fouten die ontstaan tijdens de uitvoering van de service, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid; – Indirecte schade, zoals gevolgschade, winstderving of immateriële schade. 

10.2 De aansprakelijkheid van Tintlux is in alle gevallen beperkt tot het bedrag van de overeengekomen prijs, tenzij haar verzekering dekking biedt. 

10.3 De cliënt is verplicht Tintlux vooraf te informeren over bijzonderheden of wijzigingen aan het voertuig die relevant zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden. 

Artikel 11 – Aansprakelijkheid bij achterblijven van het voertuig

-Indien het voertuig om welke reden dan ook bij Tintlux blijft na voltooiing van de overeengekomen werkzaamheden, ongeacht of dit op verzoek van de klant is of om operationele, logistieke of andere interne redenen van Tintlux, aanvaardt Tintlux geen enkele aansprakelijkheid voor verlies, diefstal, beschadiging, vandalisme, inbraak of enige andere vorm van schade aan het voertuig. Dit geldt ook indien het voertuig zich op of nabij het terrein van Tintlux bevindt en ongeacht of het voertuig afgesloten of beveiligd is.

De klant wordt geacht ten volle op de hoogte te zijn van het feit dat Tintlux geen bewaarneming aanbiedt en derhalve niet functioneert als bewaarnemer. Het terrein van Tintlux is geen beveiligde opslagruimte en mag niet als zodanig worden beschouwd. Eventuele aanwezigheid van camera’s, verlichting of hekken doet hier niets aan af.

Iedere vorm van schade of verlies die optreedt tijdens het verblijf van het voertuig bij Tintlux – ongeacht de duur – is volledig voor risico van de klant. De klant wordt dringend geadviseerd om passende verzekering voor het voertuig te hebben en ervoor te zorgen dat het voertuig zo spoedig mogelijk na voltooiing van de werkzaamheden wordt opgehaald. Indien de klant het voertuig niet tijdig ophaalt, betekent dit op geen enkele wijze dat Tintlux verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid op zich neemt voor het voertuig.

Artikel 12 – Klachten en geschillen 

11.1 Klachten dienen binnen zeven (7) dagen na uitvoering van de werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld via info@tintlux.nl. 

11.2 Tintlux zal zich inspannen om klachten in goed overleg met de cliënt op te lossen. 

11.3 Op alle overeenkomsten met Tintlux is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden in eerste aanleg voorgelegd aan de bevoegde rechter in Rotterdam.